Part på elevhest (incl. 1 holdtime og 1 friridning om ugen): 1.050,-

Som rytter i elevafdelingen, har man mulighed for at opleve, hvad det vil sige og hvad det indebærer at have sin egen pony. Man kan nemlig få "halvpart" på en elevpony. Betingelserne på denne "halvpart" er som følgende: * Priser 2024 Partsbetingelser: En parts aftale på HDRs pony/hest består af 1 x holdundervisning og 1 x friridning. Parten aftales med underviser/elevskoleleder, hvilke tider der rides undervisning. Enten lørdag eller søndag må parten komme og ride ponyen/hesten selv.

Retningslinjer for part skal overholdes. Dette indebærer blandt andet:

HDR afholder alle udgifter og sørger for udstyr til ponyen. Der kan forekomme aktiviteter i weekenden hvor ponyen skal bruges af elevafdelingen. Kontrakten kan fra begge parter opsiges, der vil fra partens side, være en måneds opsigelse inden d. 1. måneden forinden.

Måneds pris pr. 01/01-23 kr. 1050,-

HDR´s elevafdeling har mange gode og rare ponyer og heste, som vi er meget glade for. Da vi rigtig gerne vil passe godt på både vores heste, men også vores partshavere, har vi udformet retningslinjer til ridningen i weekenden. Partshaveren kommer til hesten enten lørdag eller søndag, og er man forhindret så giver man besked til elevskolelederen. Ponyen skal ikke rides af andre end partshaveren, medmindre dette er aftalt med underviser i elevskolen. Ponyen skal strigles godt både før og efter rideturen. Parten har det fulde ansvar for vedligeholdelse af udstyr, og undervisere i elevskolen kan henstille part til dette. Udstyr skal rengøres mindst en gang om måneden, HDR sørger for rene underlag. Ponyen må rides ud fra det konditionsniveau, som den befinder sig på (max 45 min). Lille ridehal og kravlegard (ridebane med højt hegn) må benyttes på partens ridedage mellem 14 og 20. Grundlaget for dette er,at hestene normalt går på fold kl. 7-13, samt at der efter kl. 20 ofte ikke er andre i stalden til evt hjælp. Er man forhindret i dette tidsrum, kan andet arrangeres med elevskolelederen. Når parten rider i hallen sammen med andre, skal de normale ridehusregler overholdes – se klubbens hjemmeside.

Partsryttere må IKKE: Longere, løsspringe eller benytte springmateriale (travebomme er accepteret) uden forud aftale med underviser i elevskolen. Parten må gerne ride rundt om foldene i sommerhalvåret. Man skal som rytter udvise respekt overfor andre ryttere og heste. Parten må aldrig være alene i klubben. Parten skal altid bære ridehjelm, også i stalden. Ryd altid op i stalden efter ridning, og hæng sadeltøj ordentligt på plads. Brug din sunde fornuft og tænk dig altid godt om, når du arbejder med din pony.

For at være berettiget til en part, skal disse retningslinjer overholdes. Opleves brud på reglerne, kan parten opsiges med øjeblikkelig varsel. Er der spørgsmål til overstående, kan man rette henvendelse til elevskolelederen, Katrine Fogsgaard.

Retningslinjer for parter mht. brug af de sociale medier: Du må meget gerne dele billeder af rideskolens elevheste. Brug meget gerne hashtaggene "HedenstedRideklub" og "ElevhestHDR", så andre kan se vores fine ponyer. Du må meget gerne dele positive oplevelser med din part. Har du negative oplevelser, eller andet du er træt af mht. din part, hører vi meget gerne fra dig – vi ønsker IKKE at læse om dem på de sociale medier. Del kun billeder af fornuftig og sikker ridning - sådan som du jo altid rider. Skriv kun ting, du er sikker på, du ved. Ikke noget ”du tror, du ved” eller noget, ”du er næsten sikker på.” Selvom din part/den hest, du rider på, og dig helt sikkert er glade for hinanden, og det er meget fristende, så lad være med at skrive eller få det til at lyde som om, at det er din hest. Skriv, at det er Hedensted og Omegns Rideklubs elevhest, og at du rider på den/har halvpart på den. Det skal fremgå tydeligt på din profil eller på dit billede. DU er Hedensted Rideklubs ansigt udadtil. Svar på kommentarer, spørgsmål og henvendelser på en pæn og flink måde. Manglende overholdelse af de angivne retningslinjer, kan medføre opsigelse af partsaftalen med øjeblikkelig virkning.

Hyg dig på de sociale medier. Vi glæder os til at læse om dine oplevelser med din halvpart.

Hilsen Elevskolen Hedensted Rideklub